Vi tilbyr forskjellige gruppetimer med ulik lenge og intensitet. Her finnes noe som passer for alle.

CrossTraining:

En morsom og inspirerende trening. I denne timen varierer instruktøren mellom styrke og kondisjon i ulike intervaller. Crosstraining stiller ingen krav til styrke eller rytme, og den utfordrer deg som ønsker å bli pushet.

Basistrening:

Basistrening er ett grunnlag for prestasjonsutvikling og betraktes som både ett konsept for trening og tanker for hvordan du kan utvikle deg optimalt. I Basistrening setter man fokus på trening av grunnelementene i en langsiktig prestasjonsutvikling. Dette er en fin trening for deg som ønsker å prestere i ulike idretter eller ha generell progresjon i treningen din.

3D Trening:

Vi lever i en tredimensjonal verden, derfor er det viktig å bevege seg tredimensjonalt. Tanken bak 3D-trening er at man skal utfordre hele bevegelsesspekteret i kroppen og ta i bruk mange forskjellige vinkler, utslag og rotasjoner i leddene og i musklaturen.
Øvelsene foregår på en matte som består av ulike tall. Her får du testet samspillet mellom musklene i kroppen.

Cardio:

Kondisjonstrening som utfordrer både hjertet, hodet, latteren og alle andre muskelgrupper. Timen inneholder en kombinasjon av trinn, hopp og løping, samt ulike styrkeøvelser. Den er inspirert med musikk og du har selv mulighet til å styre intensiteten. Cardiotimene er varierte og instruktørene inviterer deg med på en energifull svettefest.

Cardio timene består av kondisjonstrening i ulike variasjoner som Cardio dans og Cardio med og uten steppkasser.

Yoga:

Yoga handler om konsentrasjon og fokusering, om å ta kontroll over eget mentalt og kroppslig liv, slik at sansebegjær og mental aktivitet faller til ro. Målet med yoga er å skape ro, fokus og konsentrasjon, og å oppnå stillhet og uforanderlighet.

In-Trinity

In-Trinity er ett treningssystem som utføres på ett brett som utnytter tyngdekraften til å skape motstand og lette bevegelser. La deg utforske nye bevegelser på ulike hellinger av brettet og skap balanse mellom kropp og sinn. Timen fokuserer mye på pust, bevegelighet, styrke, kondisjon. -Lytt til ditt indre og bygg opp bevisthet om kroppen, dens spenninger og avferdsmønster.

Pilates:

Pilates utføres med rolige og skånsomme øvelser med stabilitet og kroppskontroll som mål. Fokus er den indre støttemusklaturen slik at kroppen kan bæres på en korrekt måte.

Innendørs sykling:

Innendørstrening kommer derimot med flere fordeler som lite forstyrrelser på gjennomføring, rytme og effekt. På dager med elendig vær er det også lettere å gjennomføre intervalløkter med hyppige fartsøkninger og korte pauser inne. Her får du en god sykkeløkt med tråkkfrekvens hvor du kan se pulsen din på storskjerm.

Funksjonell Trening:

Trener hele kroppen med øvelser som hermer etter naturlige bevegelser vi gjør i hverdagen. Øvelsene mot hverdagslige gjøremål kjennetegnes ofte med at de utfordrer stabilitet og bevegelighet ved å styrke samspillet mellom musklene i kroppen. Det er viktig med en sterk kropp for at kroppen skal tåle belastning over tid.

Casall Rehab/ Triggerpunkt massage

Skadeforebyggende trening. Bevegelighet og bruk av foamroller og triggerpunkt baller gir en positiv effekt på muskler og ledd, samt bidrar med å øke blodsirkulasjonen.

Godt Voksen

Tilpasset trening for deg som er godt voksen. Timen varierer fra dans, bevegelighet, styrke og effektiv men skånsom kondisjonstrening.