HøyPuls

 
DSC_7150.jpg
 
 
 

HøyPuls på Bekkestua

HøyPuls er tidligere Cardio, som er kondisjonstrening, bygget på enkle trinnkombinasjoner. Instruktørene våre spiller energisk musikk og skaper god stemning som garantert vil gi deg en super treningsopplevelse. Du styrer intensiteten selv, men instruktørene våre motiverer deg til å yte ditt beste. Dette er en glad time, som spiller på treningsglede og positiv energi. Glem at du er på trening, og bli med på treningsfest!  

Timen begynner med en oppvarmingsdel som forbereder kroppen og hjertet på belastningen som kommer, med gradvis økende tempo. Hoveddelen består av to pulstopper, bygget på enkle trinn. Låt for låt jobber du deg opp en pulstopp, før aktiv hvile i et litt roligere parti. Deretter jobber du mot en ny pulstopp. Du kan selv velge om du vil hoppe, og du kan tilpasse treningen etter . Større bevegelser med armer og ben gir høyere puls og større grad av anstrengelse. Om du ønsker en roligere økt, er du fri til å gjøre bevegelsene mindre. Timen avsluttes med nedtrapping, for at pulsen skal gå rolig ned. Her benyttes roligere musikk, langsommere trinn og litt lett tøying helt til slutt.

Trinnene er satt sammen etter vers/refreng-prinsippet, og vi jobber i takt med musikken. Det er noe koordinasjon, men vi jobber låt for låt, som gjør det enkelt å følge timen, uten å måtte huske mye koreografi.

Timen passer for alle, da du kan styre veldig mye selv. Om du ikke kan hoppe, er det gode alternativ i de øvelsene det er lagt opp til hopp. (Husk å si ifra til instruktøren dersom du har noen helsemessige utfordringer, som vonde knær, så han/hun kan hjelpe deg å tilpasse øvelsene i timen).

Det er mange fordeler med cardio, blant annet at det er bra for hjertet, reduserer risiko for hjerte- og karsykdommer, reduserer stress, gir økt velvære, og ikke minst; det er GØY!