Sykkel

 
DSC_7889.jpg
 
 
 

Spinning på Bekkestua

Sykkel er utholdenhetstrening på spinningsykkel. På våre sykkeltimer får du en god økt som får pulsen opp med en passelig tråkkfrekvens. Du kan selv velge om du vil bruke takten i musikken, eller om du vil tilpasse frekvensen etter egne mål og intensjoner med økten. Timene passer for alle, da du selv styrer både intensitet og motstand. Sykkel er et godt alternativ for deg som ønsker kondisjonstrening. Alle timene inneholder både oppvarming, en hoveddel og nedtrapping til slutt.

For deg som helst sykler ute når været tillater det, er sykkel en effektiv innendørstrening som holder formen ved like gjennom vinteren (og ellers i året om du foretrekker sykkel inn)

På våre spinningtimer vil det være noe fokus på pulssoner og løypeprofil, med det stilles ingen krav til pulsbelte for å delta. Du kan bruke både spinningsko med klikkpedaler, eller vanlige treningssko som du fester til pedalene med festeanordning.

 

Sykkel intervall

Sykkel intervall har også oppvarming, hoveddel og nedtrapping. Arbeidsperiodene er bygget opp etter intervallprinsippet, hvor vi veksler mellom høy intensitet og aktiv hvile, for å øke kondisjon og utholdenhet uten at treningsøkten tar så lang tid.

Intervalltrening gir økt kapasitet uansett om du ønsker å heve din generelle form, eller om du trener mot noe spesifikt som konkurranser eller liknende. Instruktøren bruker blant annet musikk for at økten skal bli både morsom, hard og effektiv. Timen passer bra om du har trent før, men nybegynnere vil også kunne delta med godt treningsutbytte.

Det er ikke krav til pulsbelte i sykkel intervall heller, med det er mer fokus på pulssoner i løypeprofilen enn på sykkel. Instruktøren veileder også på subjektiv følelse, for at du uten pulsklokke også skal få best mulig utbytte.

Noen av fordelene med intervalltrening er at hjertes slagvolum blir større, det oksygenopptaket øker, du blir mer utholden, samt at forbrenningen blir bedre.


Bli med på en svettefest og meld deg på en sykkeltime i dag 😊